RAW UW photo

Чому важливо знімати під водою у RAW?

Світло під водою поводиться зовсім інакше, ніж на суші. З кожним метром глибини вода буквально “з’їдає” кольори: спочатку зникає червоний, потім помаранчевий, жовтий… Уже на глибині 10 метрів усе навколо здається синьо-зеленим. Це не збій техніки — це фізика.

Саме тому підводні фото часто виглядають “плоскими”, холодними та безбарвними — особливо якщо знімати у форматі JPEG.

Тут на допомогу приходить RAW-формат. Це як цифровий “негатив”, що зберігає максимум інформації — навіть ті кольори, які візуально здаються втраченими. RAW дає можливість гнучко та точно коригувати знімок: повернути червоний коралам, зробити шкіру натуральною, витягнути деталі з глибоких тіней або пересвітів.

Цвітокорекція — це ключ до магії. Саме завдяки RAW ми можемо відновити справжні кольори підводного світу і передати атмосферу занурення такою, якою її бачить око (а не камера).
JPEG, на жаль, цього не дозволяє: він вже “сплющений”, і з нього складно витягнути щось більше.

💬 Цікавить тема більше?
Напишіть у коментарях, чи був би вам цікавий майстер-клас по цвітокорекції підводної фотографії — поділюсь власним workflow у Lightroom.

Sony a7III + Sony 14mm f1.8 Seafrogs case dome port 6″

Why Shooting Underwater in RAW Matters

Light behaves very differently underwater than it does on land. With every meter of depth, water gradually “eats” the colors — red disappears first, followed by orange and yellow… By 10 meters deep, everything starts to look blue-green. That’s not a camera malfunction — it’s physics.

That’s why underwater photos often look flat, cold, and colorless — especially if you’re shooting in JPEG.

This is where RAW format becomes essential. Think of it as a digital negative that preserves the full range of image data — even colors that seem to have vanished. RAW files give you the flexibility to bring back reds in coral, make skin tones look natural, and recover details from deep shadows or blown highlights.

Color correction is where the magic happens. RAW gives you the power to restore the true colors of the underwater world and recreate the feeling of the dive — just like you experienced it.
JPEG simply can’t do that — it’s already compressed and leaves little room to fix or adjust.

💬 Want to dive deeper?
Let me know in the comments if you’d be interested in an underwater photo color correction masterclass — I’d be happy to share my personal Lightroom workflow.